Od 1 czerwca 2023 r. można kupić bilety na połączenia Kolei Dolnośląskich w ramach Wspólnego Biletu przez platformę BILKOM. To dziewiąty przewoźnik, którego przystąpienie do tego kanału sprzedaży rozszerza zakres oferty Wspólnego Biletu, dzięki czemu łączone podróże koleją po Polsce stają się jeszcze prostsze.

Tym samym wszyscy przewoźnicy, którzy w 2018 r. podpisali umowę o współpracy w tym projekcie, sprzedają bilety w ramach oferty Wspólny Bilet w co najmniej jednym kanale dystrybucji – kasie biletowej lub systemie BILKOM.

BILKOM to strona internetowa oraz aplikacja mobilna, w których pasażer może zaplanować podróż, znaleźć najlepsze połączenia oraz kupić bilet. System sprzedaży, jako jedyny na rynku, posiada zaawansowane algorytmy wyszukiwania najkorzystniejszych ofert, uwzględniając przy tym propozycję Wspólnego Biletu – o ile istnieje możliwość skorzystania z oferty. Głównym założeniem tej oferty jest jedna wspólna  taryfa obowiązująca u wszystkich przewoźników kolejowych, którzy uczestniczą w projekcie WB. Sposób naliczenia ceny biletu opiera się na prostej zasadzie – im dalej jedziesz, tym mniej płacisz za każdy kilometr.

W ramach realizacji działań, których celem jest wzrost atrakcyjności przejazdów koleją w Polsce, stale monitorujemy oczekiwania oraz potrzeby podróżnych. Jedną z nich jest umożliwienie planowania podróży oraz zakup pełnej oferty rynku w jednym miejscu. Tym bardziej cieszy dołączenie Kolei Dolnośląskich do BILKOM i poszerzenie oferty Wspólnego Biletu, a dzięki temu zaspokojenie potrzeb pasażerów, zarówno w ujęciu lokalnym, jak i krajowym.  Zakup biletu za pośrednictwem BILKOM jest dostępny również z poziomu PKP.appki – nowej aplikacji – asystenta podróży, która zadebiutowała na rynku aplikacji mobilnych na początku bieżącego roku – mówi Rafał Zgorzelski, Członek Zarządu PKP S.A.

BILKOM oferuje bilety na połączenia obsługiwane przez wielu przewoźników, z usług których korzysta około ponad 80% wszystkich pasażerów kolei w Polsce – PKP Intercity, PKP Szybkiej Kolei Miejskiej w Trójmieście, Przewozów Regionalnych (POLREGIO), Kolei Wielkopolskich, Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej, Kolei Małopolskich, Kolei Śląskich, Kolei Dolnośląskich oraz spółki Arriva. Poza BILKOM pozostają jedynie Koleje Mazowieckie. Wspólny Bilet obejmujący pociągi KM można kupić wyłącznie w okienku kasowym.

Rozwój oferty oraz funkcjonalności BILKOM to ważny element strategii produktowej naszej Spółki, uwzględniającej prezentację oraz możliwość zakupu przez pasażera najkorzystniejszej, w tym wspólnej oferty przewoźników pasażerskich. Dokładamy starań, aby nawiązać z Kolejami Mazowieckimi współpracę umożliwiającą sprzedaż biletów tego przewoźnika na platformie BILKOM, zapewniając tym samym kompletność całej oferty kolejowej w ramach jednego serwisu – powiedział Tadeusz Turzyński, Prezes Zarządu PKP Informatyka.

Poza standardowymi rozwiązaniami, takimi jak różnorodne formy płatności czy elektroniczny bilet z kodem QR, BILKOM umożliwia zakup biletu bez konieczności rejestracji. Zakup biletów w BILKOM umożliwia również integrację portfela biletów z rozwiązaniem mObywatel.

Dzięki integracji usług cyfrowych przy zakupie biletu można skorzystać z dodatkowych ofert kolei funkcjonujących pod marką PKP Mobility, w tym parkingów przydworcowych i stacji ładowania samochodów elektrycznych.

Dołączenie do oferty Wspólny Bilet jest kolejnym krokiem w celu ułatwienia pasażerom zakupu biletów na przejazd Kolejami Dolnośląskimi. Jako KD bardzo mocno stawiamy na rozwój kanałów internetowych oraz dostępność biletów we wszystkich czołowych systemach sprzedaży, stąd decyzja o dołączeniu do platformy BILKOM – powiedział Bartosz Jungiewicz, Dyrektor ds. handlowych Kolei Dolnośląskich.

Zwiększanie dostępności kolei to nie tylko nowe linie, dworce czy dostosowany do różnych potrzeb pasażerów tabor. Istotne są również rozwiązania informatyczne pozwalające na łatwe i wygodne planowanie logistyki oraz  zakup biletów.  Jako PKP Intercity bardzo cieszymy się, że to nam powierzono koordynację projektu Wspólny Bilet. Ten projekt jest świetnym przykładem współpracy, której celem jest rozwój i ulepszanie oferty dla pasażerów kolei w Polsce – mówił Tomasz Gontarz, Wiceprezes Zarządu PKP Intercity.